نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4015
-
الف
+

گریم بازیگران سریال «معمای شاه» +تصویر

در این گزارش تصاویر بازیگران «معمای شاه» قبل و بعد از گریم را تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، سریال تلویزیونی «معمای شاه»  که این روزها از شبکه آی فیلم 2 برای مخاطبان فارسی زبان نشر می شود به کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» تولیدشده است.
 
این سریال از جدی (دی‌) 1391 مقابل کمره  «فرشاد خالقی» رفته است ،کاخ سعد آباد، کاخ نیاوران، دکورهای اختصاصی ساخته‌شده در شهرک غزالی، کاخ‌موزیم گلستان، موزه عبرت، بناهای تاریخی شهر تهران و... برخی از لوکیشن‌های این سریال می باشند.

معمای شاه با همراهی بیش از 560 تن از هنرمندان سینما، تیا‌تر و تلویزیون ایران تولید شده است.

وقایع و رویدادهای این سریال در فاصله سال‌های 1317 تا 1357 رخ می‌دهد. سریال با ازدواج محمدرضا پهلوی و فوزیه و بازگشت آن‌ها به ایران آغاز و با مرگ محمدرضاشاه در قاهره به پایان می‌رسد. در حدفاصل این مقطع زمانی چهل‌ساله، رویدادهای مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ایران نیز به تصویر کشیده می‌شود.

این پروژه بزرگ از بسیاری جهات جزء آثار فاخر تلویزیون ایران شناخته می شود که یکی از آن ها موضوع گریم بازیگران آن بوده است. شبیه سازی چهره بازیگران به شخصیت های واقعی معاصر، کاری بسیار سخت و در معرض انتقاد است و تعدد شخصیت های واقعی داستان که روایت گر برهه ای از تاریخ معاصر هستند، این سریال را از این حیث شاخص می کند. 

در ادامه گریم تعدادی از بازیگران سریال «معمای شاه» را نظاره گر خواهید بود:

«جعفر دهقان» در نقش رضاشاه پهلوی

«رضا خان» در واپسین روزهای سلطنت قاجار بر ایران حکمرانی این کشور را به دست گرفت. او در سال 1304 حکومت پهلوی را بنیان گذاشت و تا سال 1320 به عنوان شاه ایران سلطنت کرد. از خصایص رضاخان که جعفر دهقان در «معمای شاه» نقشش را ایفا می کرد، سختگیری و عصبیتی‌ است که حتی فرزندانش را از نزدیک شدن به او باز می‌دارد.

گریم
 «حسین نورعلی» و «امیر مهدی کیا» جوانی و کهنسالی «محمدرضا شاه»

محمدرضا شاه پهلوی؛ دومین پادشاه پهلوی و آخرین پادشاه ایران بود. او از 25 سنبله(شهریور) 1320 تا 22 دلو(بهمن) 1357 بر ایران حکومت کرد. محمدرضاشاه اولین بار در پی اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و دومین بار با کودتای 28اسد (مرداد) به قدرت رسید و با انقلاب 1357 از حکومت برکنار شد و در اسد (مرداد) 1359 در قاهره در گذشت. در این سریال«حسین نورعلی»؛ مقطع جوانی و میانسالی محمدرضا شاه را بازی می‌کند و «امیرمهدی کیا» در مقطع کهنسالی او ایفای نقش می‌کند.

گریم
 گریم
«حسین نور علی» از «عمارت فرنگی» تا «معمای شاه»+تصاویر
 
«گیتی ساعتچی» در نقش «ملکه مادر»

تاج‌الملوک آیرُملو معروف به «ملکه مادر»، دومین همسر رضاشاه بود. تاج‌الملوک پس از به سلطنت رسیدن رضاشاه پهلوی، به علت اینکه مادر ولیعهد محسوب می‌شد از اعتبار و نفوذ ویژه‌ای برخوردار شد که آن را در دوران سلطنت پسرش نیز حفظ کرد. «گیتی ساعت‌چی» در این سریال ایفاگر نقش مادر شاه ایران است.

11
 
مروری بر کارنامه هنری «گیتی ساعتچی» بازیگر سریال «معمای شاه»

«مژگان ربانی» در نقش «اشرف پهلوی»

«مژگان ربانی» در نقش اشرف پهلوی، خواهر دوقلوی محمدرضاشاه پهلوی، یکی از چهره‌های تأثیرگذار دربار پهلوی بود.

اشرف
 
«مژگان ربانی»: بهترین پیشنهاد دوران بازیگری ام «اشرف» بود
 

«حدیث فولادوند» در نقش «فوزیه»

 «فوزیه» خواهر ملک فاروق پادشاه مصر و نخستین همسر محمدرضا پهلوی بود. او سال 1317 در قاهره به عقد ولیعهد درآمد این زندگی دوامی کمتر از یک دهه داشت و حاصل آن دختری به نام شهناز بود.«حدیث فولادوند» در سریال «معمای شاه» نقش «فوزیه» را ایفا کرده است.

788
 
«حدیث فولادوند» از «گارد ساحلی» تا «معمای شاه»+تصاویر
 
«مهراوه شریفی نیا» در نقش ثریا اسفندیاری بختیاری

«ثریا اسفندیاری»، دومین همسر محمدرضا پهلوی بود. زندگی او با شاه دوامی هفت ساله داشت. . «مهراوه شریفی نیا» ایفاگر نقش «ثریا» در سریال «معمای شاه» بود.

شریفی نیا
 
مهراوه شریفی نیا در افغانستان + تصاویر
 
 «ساغر عزیزی» در نقش «فرح دیبا»

«فرح دیبا» سومین همسر محمدرضا شاه پهلوی و شهبانوی ایران از 29 قوس(آذر) 1338 تا 26 جدی(دی) 1357 بود او پس از مرگ محمدرضا شاه در فرانسه و امریکا زندگی کرد. «ساغر عزیزی» نقش «فرح دیبا» را در سریال «معمای شاه» بازی کرده است.

11

«علی دهکردی»در نقش سیدمحمود علائی طالقانی

«سید محمود طالقانی» از طرفداران داکتر مصدق و از اعضای جبهه ملی بود. او جزو مخالفان فعال حکومت پهلوی بود که چندین بار  دستگیر و روانه محبس شد.

222
 
«علی دهکردی» از «میکائیل» تا «شیخ بهایی» + بیوگرافی ، ویدئو و تصاویر
 
«حمید منوچهری» در نقش «
سیدابوالقاسم کاشانی»

«سید ابوالقاسم کاشانی» عالم دینی شناخته شده ، سیاست‌مدار مردمی دوران بحرانی 1328 تا 1332 بود.

666

 شکرالله گودرزی در نقش «امام خمینی (ره)»

 شکرالله گودرزی ایفا کننده نقش امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران در سریال معمای شاه بوده است.

22
 علی سلیمانی در نقش «سیدحسین فاطمی»

 «سید حسین فاطمی» از 1331 تا 1332 وزیر امور خارجه ایران بود که پس از کودتای ۲۸ اسد(مرداد) توسط حکومت پهلوی اعدام شد. طرح «جمهوری» در آن مقطع از سوی فاطمی مطرح شد. به گفتهٔ داکتر مصدق، فکر ملی شدن نفت در ایران پیشنهاد داکتر فاطمی بود.

56555

حسام نواب صفوی در نقش «نواب صفوی»

شهید نواب صفوی بنیان‌گذار تشکیلات فدائیان اسلام بود که در اول قوس 1334 توسط حکومت شاهنشاهی بازداشت و در 27 جدی همان سال اعدام شد.

11
 
«سید حسام نواب صفوی» از «کلاه پهلوی» تا «روشن تر از خاموشی» + بیوگرافی
 
عبدالرضا اکبری در نقش «فضل‌الله زاهدی» 

«فضل الله زاهدی» مقام ارشد نظامی و سناتور همدان در مجلس سنا و نخست‌وزیر ایران در سال‌های 1332 و 1333 هجری شمسی بوده ‌است.

او برای دو حادثه سرشناس‌تر است: نخست سرکوب و دستگیری شیخ خزعل (عامل انگلیس در خوزستان که درصدد تجزیه بخش‌های عرب‌نشین آن از ایران بود) در آغاز دوران رضاشاه و دوم کودتای 28 مرداد(اسد) 1332 که در جریان آن، او جای داکتر محمد مصدق را به عنوان نخست وزیر گرفت.

6966
 
چرا سریال هایی مثل «پهلوانان نمی میرند» و «مزد ترس» هنوز هم بیننده دارد؟
 
«میکائیل شهرستانی» در نقش «تیمور بختیار»

«تیمور بختیار» نظامی، سیاستمدار و از بنیانگذارانِ ساواک (سازمان اطلاعات و امنیت) و نخستین رئیس ساواک در حکومت پهلوی بود. وی در سال 1349، توسط مامورانِ ساواک به قتل رسید.
 
454

رامین راستاد در نقش «مهرداد پهلبد»

«مهرداد پهبلد» از هنرمندان درباری بود. او از 1343 تا 1357 اولین وزیر فرهنگ و هنر ایران بود.

8/88

بهرنگ علوی در نقش «حسین فردوست»

«حسین فردوست» هم صنفی و رئیس دفتر ویژهٔ اطلاعات محمدرضا شاه پهلوی؛ یکی از برجسته‌ترین و مؤثرترین چهره‌های سیاسی ، استخباراتی دوران حکومت پهلوی بود.

55

«بهرنگ علوی» از «نردبام آسمان» تا «معمای شاه»+ویدیو
 
سپند امیر سلیمانی در نقش «اسدالله علم»

«اسدالله علم» از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضاشاه پهلوی، بود. او نخست‌وزیر ایران از سال 1341 تا 1342 و وزیر دربار از سال 1345 تا 56 بود. او در اواخر وزارتش درباره اوضاع نامساعد ایران به شاه هشدار داده بود. علم در روز جمعه 25حمل(فروردین) 1357 درگذشت.

966
 «کمند» و «سپند امیرسلیمانی» خواهر و برادر بازیگر سینمای ایران

گفتنی است که سریال «معمای شاه» هر روز ساعت 20:00 به وقت تهران ، 21:00 به وقت کابل و 21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان برای مخاطبان آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید: 

تماشای آنلاین سریال «معمای شاه»

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر